21 January 2009

Bento Challenge: Week 2 - my bento n. 4


my bento for tomorrow
:: pureed pumpkin with Parmigiano cheese
:: broccoli and carrots
:: Chicken and dried porcini mushrooms braised in millet beer
:: fragrant, home-made bread!

It is not a particularly colorful bento and I'm afraid it is not very well balanced but it did not take much to prepare. I love the contrast between the sweet taste of pumpkin and the strong taste of Parmigiano cheese, I think they melt perfectly together and the pumpkin took 15 minutes to cook and I did it while preparing a red chicori risotto for dinner.

Plus, the chicken: one of my favourite recipes for chicken, from a heart-warming book I love, 'Cooking with Hobbits!' (A tavola con gli Hobbit, the recipes in the book are all based on Tolkien's 'Lord of the Rings' trilogy and of course I love this recipes book because I love Tolkien). I tried the recipe on chicken thights and it took a while, but for tomorrow's bento I used smaller pieces and it took 15 minutes. I find it delicious!

2 comments:

creo said...

Hi Marzia san,
毎日カラフルで野菜たっぷりのお弁当作りが続いていますね!

ブロッコリーもかぼちゃもカロテンが多く含まれているのでヘルシーですよね。
かぼちゃとチーズの組合せは私も大好きですよ。
ポルチーニは日本では高価なのでなかなか食べられませんが、香りがすごく良くて美味しいですよね!
カナダに住んでいた頃はリゾットやスープに入れて食べていました。

私ももっとバランスのとれた食事を心がけなくっちゃ!

数日前の日記のトトロのお弁当包み、かわいいですね。
ネットで日本から取り寄せたなんてさすが日本通!
私もジブリ作品はどれもお気に入りですが、トトロは最高傑作だと思います!

flying hawk said...

Creoさん, 何時も私のブログを読みにきてくれて,コメントも書いてくれてありが
とうね!
お弁当のチャレンジは本当に日々面白くなって, 思ったより楽しい!!チャレンジに入ってから,果物や野菜などを買う時もっと気をつけていて,食の残り物も全部使って,食べ物を全然捨てられないようになって, 嬉しい!その上,毎日職場で,私の同僚を驚かせて,楽しい! :-pp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...